Rajdy i wycieczki

Na otwarciu obwodnicy Gliwic

Kilka lat temu byliśmy na otwarciu pierwszej części obwodnicy i nawet braliśmy udział w jeździe indywidualnej na czas zorganizowanej wzdłuż oddawanego odcinka obwodnicy. Tym razem zawodów dla rowerzystów nie było, ale nie mogło nas zabraknąć na otwarciu pozostałej części obwodnicy. Była to dobra okazja do spotkania się ze znajomymi na rowerach przed nadchodzącym sezonem. Przy okazji otwarcia było wiele dodatkowych ... Read More »

Śladami Hałd Śląskich II

W tym roku kontynuowaliśmy rozpoczęty w poprzednim sezonie objazd śląskich hałd. Spenetrowaliśmy hałdę w Suszcu, Trachach, Szczygłowicach, Ostropie i Skalny. Trzeba przyznać, że trochę się na nich pozmieniało. Czasem jednak warto wrócić w te same miejsca i zobaczyć upływający czas. Przy okazji trafiliśmy na drewniany domek po środku stawu, który śmiało można nazwać nowym w naszej okolicy domkiem Shreka. Read More »

Dzierżno Duże

W czerwcu penetrowaliśmy Dzierżno Małe, a teraz nadszedł czas na objazd Dzierżna Dużego. Początkowo zakładaliśmy, że będzie łatwo i przyjemnie jak podczas objazdu Dzierżna Małego, ale rzeczywistość okazała się zgoła odmienna. Miejscami teren wokół jeziora jest bardzo wymagający. Z jednej strony sporo piachu z drugiej sporo błota. Wiele miejsc trudno dostępnych, a nawet niedostępnych. Jest też wiele ślepych zaułków. Objechanie ... Read More »

„Przeprawa” przez Jezioro Goczałkowickie

Wiele razy byliśmy nad jeziorem goczałkowickim, ale tym razem postanowiliśmy spenetrować wały i brzeg szczególnie od południowej strony, co okazało się nie lada wyzwaniem. Starając się trzymać jak najbliżej brzegu odkryliśmy wiele bardziej lub mniej niedostępnych zakątków o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia. Czuliśmy się jak na wyprawie w jakieś odludne miejsca, choć tuż obok była cywilizacja i klasycznie wytyczone ... Read More »

Na Opole

Wyjazd do Opola chodził nam po głowie od kilku lat. Wreszcie udało się zaplanować trasę typowo gravelową i można było ruszać. Trasa choć wyznaczona na czuja okazała się bardzo przyjemna bez żadnych wpadek. Na miejsce przyjechaliśmy ze sporym zapasem czasowy więc był czas na zwiedzenie kilku ciekawych lokalizacji. Droga powrotna też okazała się „jezdna” więc sami byliśmy zaskoczeni jak łatwo ... Read More »

Tour de Pologne – Zabrze

Ostatni VII etap Tour de Pologne przebiegał z Zabrza do Krakowa, a że do Zabrza mamy rzut beretem, więc postanowiliśmy pojechać na start ostatniego etapu aby z bliska zobaczyć czołowych zawodowców. Trzeba przyznać, że chłopaki są nieźle wycieniowani. Nam do takich sylwetek jeszcze trochę brakuje   Read More »

Na Racibórz

W środku lata postanowiliśmy pojechać na otwarty w 2020 roku zbiornik retencyjny Racibórz, którego zadaniem jest ochrona mieszkańców i terenu przed powodzią. Wokół zbiornika znajdują się wały na których są poprowadzone drogi szutrowe dzięki którym można objechać zbiornik. W drodze powrotnej odwiedziliśmy jeszcze Arboretum Bramy Morawskiej w Raciborzu, które stanowi ciekawą atrakcję turystyczną. Na jego terenie znajduj się m.in. zaczarowany ... Read More »

Velo Dunajec & Velo Czorsztyn

W przerwie od ścigania udało się pojechać na trzy dniową wyprawę wzdłuż Dunajca. Start zaplanowaliśmy w Zakopanem, a metę w Tarnowie. Do Zakopanego przyjechaliśmy pociągiem z Gliwic. Pierwszy raz podróżowaliśmy pociągami z rowerami i zdziwiliśmy się, że takie podróże – szczególnie w środku wakacji – to spore wyzwanie. Chyba jeszcze sporo czasu minie zanim kolejarze to ogarną! Miałem wrażenie, że ... Read More »

Klasyk do Ostrawy

W tym roku znowu udało się nam pojechać do Ostrawy. Wypad okazał się bardzo spontaniczny, gdyż planowo mieliśmy pojechać do Wodzisławia Śląskiego aby objechać część trasy wyścigu, a skończyło się na wyczerpującej wyprawie do Ostrawy. Przynajmniej wyszła solidna zaprawa przed następnym wyścigami! Read More »

Wyprawa na Kędzierzyn

Na przywitanie lata Mirek z Andrzejem wybrali się na rundkę wokół Kędzierzyna Koźla. Pierwszym celem był Akwen Dębowa. Następnie chłopaki udali się na przeprawę promową do Łęgu. Po przeprawie udali się nad Jezioro Srebrne i dalej nad Jezioro Duże i Akwen linowy, po czym udali się w drogę powrotną. Read More »